Cost per Click (CPC)

Sørg for trafikk til nettstedet ditt

Med denne typen kampanje, får annonsøren en mulighet til å få trafikk til en valgt webside og betaler bare dersom det er registrert klikk på den kreative deler av kampanjen..

Pris per klikk varierer avhengig av kampanjens budskap og form.
Vi tilbyr CPC-kampanjer hvor emner er generert av:

  • Surveys/tilbudservic
  • Gjennom vårt affiliate nettverk
  • Interne e-postlister
  • Ekstern e-postlister

Kampanje eksempel

Magasinet 'Mamma' ønsket flere abonnemneter og utviklet i samarbeide med SmartResponse-Media en kampanje.

Kampanjen er bygget opp med segmenterende 1to1 mails til 'Mamma' målgruppe, microsite med abonnementbestilling (CPO) og tekstbaserte links som sendes ut i diverse e-postdatabaser i SmartResponse-medias nettverk.

1-til-1 e-post:

Micrositet der e-post tillatelsen er innhentet:

Arbeidsprosess:

  • Det kreative materiale (1-til-1 post, micrositet og tekst) er laget og hostet av SmartResponse
  • Innsamling av e-postadresser til kampanjens formål gjøres av SmartResponse
  • Leads/emner er lastes opp til kundens database igjennom hele kampanjeperioden


Hvem kjører CPC kampanjer med SmartResponse

Et selskap som tilbyr forbrukslån,
har valgt å støtte en aktiv CPA kampanje (kostnad per lånesøknad)
med et klikkavtale

Sopexa utvikler et klikk-kampanje
rundt 1to1e-post,
tekstbaserte e-poster og microsite for å samle emner

BRFkredit kjøper trafikk til sine
online konkurranser, der de
generere TM-emner

For å øke trafikken bruker en
TV-leverandør klikkkampanje til å fremme satellitt-TV
i tillegge CPO kampanje

Utvalgte annonsører

  • Bonnier Publications
  • Arla
  • Lovefilm.com
  • Peugeot
  • Canal Digital
  • TDC
  • Yves Rocher
  • BT
  • Vattenfall
  • Fiat
  • Telenor
  • Volkswagen
  • OK
  • Viasat
  • Norwegian